fbpx

Pomysły na READING online 

Rzeczywistość zmusiła nas nauczycieli do przeniesienia się do świata online. Ale czy tutaj nie możemy przeprowadzić kreatywnych zajęć języka angielskiego? Oczywiście, że możemy! Dziś zachęcam do zapoznania się z pomysłami od szkoły JOKER na przeprowadzenie ćwiczeń związanych z READING. Grupa wiekowa: od 6 do 100 lat! 

Pomysł 1. Uczniowie przynoszą łyżkę, mają na to 10 sekund! Słuchają nagrania i śledzą łyżką tekst, kiedy nagranie/ lektor się zatrzyma dokańczają czytać zdanie.

Pomysł 2.. Przeczytaj tekst trzymając go do góry nogami :) 

wersja a) czytają wszyscy uczniowie w jednym czasie. 

wersja b) czytają uczniowie po kolei, wyraz za wyrazem/ zdanie za zdaniem. 

Pomysł 3. Lektor czyta tekst, ale zmienia w nim wyrazy. Kiedy uczniowie usłyszą zamieniony wyraz krzyczą: JOKER/ STOP/ CHEATER! 

Pomysł 4. Uczniowie idą do Breakout Rooms- jedna osoba czyta zdanie- jeśli zmieni w nim jakiś wyraz, druga osoba krzyczy: JOKER/ STOP/ CHEATER!  Następnie uczniowie zmieniają osobę czytającą.

Pomysł 5. Połóż tekst na krześle i stojąc w tej pozycji czytaj na głos tekst 

wersja a) czytają wszyscy uczniowie w jednym czasie. 

wersja b) czytają uczniowie po kolei, wyraz za wyrazem/ zdanie za zdaniem. 

Pomysł 5. Zmień głos- czytaj jak ROBOT/ PIES/ UFOLUDEK/ PREZYDENT/ KLAUN/ MYSZKA

wersja a) czytają wszyscy uczniowie w jednym czasie. 

wersja b) czytają uczniowie po kolei, wyraz za wyrazem/ zdanie za zdaniem. 

Pomysł 6. Usuwamy na oczach uczniów wyrazy z tekstu (udostępnienie ekranu à print screenà wklej do Paintà narzędzie gumkaà wymazywanie wyrazów)

wersja a)  każdy z uczniów czyta po jednym zdaniu wraz ze wstawieniem z pamięci wymazanego wyrazu,

wersja b) cała grupa czyta na raz cały tekst i wstawia wspólnie brakujące wyrazy.

Pomysł 7. Znajdź wyraz w 10 sekund. Wypowiedz wybrany wyraz z tekstu, zacznij odliczać czas. Uczniowie mają za zadanie znaleźć ten wyraz i pokazać go palcem w tekście do kamery.

wersja a)  nauczyciel wybiera wyraz, uczniowie go znajdują

wersja b)  uczniowie idą do Breakout Rooms, jedna osoba wypowiada wyraz, odlicza do 10, druga osoba odszukuje wyraz i pokazuje go do kamery. Później następuję zamiana ról.

Pomysł 8. Włącz podkład muzyczny np. HIP HOP: https://www.youtube.com/watch?v=98Id4dctLjY  Udostępnij dźwięk i poproś, aby uczniowie rapowali tekst do podkładu muzycznego (wszyscy w jednym czasie).

 

Który wypróbujecie na swoich zajęciach?