W naszej szkole zapraszamy dzieci i młodzież do pracy w małych grupach rówieśniczych i jesteśmy przekonani, że jest to efektowna forma nauki. O ile zajęcia indywidualne również mają ogromne zalety, uważamy, że młodym ludziom w grupach pracuje się najlepiej. Dlaczego? Poniżej tłumaczymy czemu warto zapisać dziecko na grupowe zajęcia językowe!
1. Wsparcie i motywacja
Podczas zajęć z rówieśnikami dzieci często pomagają sobie w zrozumieniu różnych zagadnień. Mogą uczyć się od siebie przez obserwację i naśladowanie ale także motywować się nawzajem. Na zajęciach często widzimy, że dzieci nie są takie straszne jak je malują i pomagają kolegom, próbują nierzadko wyjaśnić dane zagadnienie swoimi słowami. Uczeń, widząc, że inni rozumieją może uwierzyć że sam też jest w stanie!
2. Co uczeń to talent
Na zajęciach grupowych ważne są indywidualne umiejętności ucznia, ujawniają się szczególne talenty, często niezwiązane z nauką języka. Powszechnie wiadomo, że talenty istnieją po to, aby się nimi dzielić i to widać na zajęciach! W grupie wyłonią się w sposób naturalny liderzy, artyści, młodzi geniusze i muzycy, a wszyscy razem wzięci nie tylko będą mieli dobry wpływ na siebie nawzajem, ale i urozmaicą i ułatwią pracę lektora, który będzie mógł te talenty wyłapywać i korzystać z nich tak, by lekcja była wyjątkowa i zawsze ciekawa, a dzieci rozwijały swój potencjał jeszcze mocniej.
3. Mam pytanie!
„Kto pyta nie błądzi”. To powiedzenie zna każdy, także dzieci, ale bardzo dobrze wiemy, że wiele uczniów nie ma tyle śmiałości i często nie wierzy w swoją bystrość na tyle, by samemu zadać pytanie. W grupie to pytanie, którego jeden boi się zadać, może być zadane przez kogoś innego. Poza tym mogą paść pytania, o których inny uczeń po prostu nie pomyślał i nie zdawał sobie sprawy, że poznanie odpowiedzi było mu potrzebne. Na zajęciach indywidualnych nikt nie może zadać pytania za nas, więc jest to kolejna zaleta zajęć w grupie.
4. Praca w grupie perspektywą na przyszłość
Jako dorośli bardzo dobrze zdajemy sobie sprawę jak ważna w życiu jest umiejętność pracy w grupie. Tradycyjny model szkoły, powszechnie stosowany w publicznych polskich szkołach (model pruski) nie przygotowuje odpowiednio uczniów do grupowych projektów czy umiejętności współpracy, której będą potrzebowali w przyszłości (model ten jest de facto najczęściej uczeniem się w pojedynkę siedząc w sali z innymi ludźmi). Na lekcjach w Jokerze chcemy przełamać schematy i uczyć w sposób bardziej dla młodzieży przystępny i naturalny. Dlatego zdobywa ona od razu umiejętność efektywnej pracy w grupie, która w dalszym życiu okazuje się bezcenna.
4. Dobra zabawa!
W Jokerze nie ukrywamy, że zajęcia nie mają być przykrym obowiązkiem i siedzeniem w ławce z książką. Zajęcia w grupach dają o wiele więcej możliwości na gry i zabawy, które jak żadna inna metoda (naszym zdaniem!) wspomagają naukę. Uczniowie robiąc coś zabawnego i przyjemnego na pewno będą chcieli uczyć się dalej i jesteśmy przekonani, że lepiej zapamiętają materiał. Lekcja w grupie pozwala na wykorzystanie tych metod w pełni.
5. Wsparcie po zajęciach
Podczas gdy po zajęciach indywidualnych uczeń ma do pomocy tylko lektora, w przypadku zajęć grupowych ma kilka osób, na które może liczyć. Ponadto zajęcia grupowe wiążą się z nowymi znajomościami i możliwością przyjaźni poza salą lekcyjną – a to przecież najfajniejsze!
Mamy nadzieję, że powyższe argumenty przekonają rodziców i uczniów, że zajęcia w grupie mają ogromną wartość i że wcale nie są gorsze od zajęć indywidualnych – a w wielu kwestiach znacznie takie lekcje przewyższają! Zapraszamy żeby przekonać się osobiście w Jokerze :)
Justyna Zaremba
Alyssa Carson i metoda CLIL na naszych zajęciach angielskiego!
NIEZBĘDNIK: Studia w Stanach Zjednoczonych, cz.II
NIEZBĘDNIK: Studia w Stanach Zjednoczonych, cz.I
Niderlandy – o tym jak dzielić rachunki, gdzie spędzać letnie popołudnia w Leiden i dlaczego „gezellig” to jedno z najważniejszych słów w języku holenderskim.
Wyjazd do Stanów Zjednoczonych z programem stypendialnym ASSIST Scholars Leader
Pomysły na zajęcia języka angielskiego!
Tamtego wieczora po moim domu – dotąd oazie spokoju – szalał tajfun. Tajfun o imieniu Jarek miał cztery lata, mnóstwo energii, potrzeby ruchu i ochoty, by uczyć się ze mną angielskiego.
Odczuwamy coraz większe zainteresowanie kursami dla maluszków (2-3-latków).
Narząd mowy składa się z części mózgowej, czyli struktur korowych i podkorowych oraz z części obwodowej, czyli aparatów oddechowego, fonacyjnego (krtań) oraz artykulacyjnego.